Werkwijze woning huren

Huren zonder bemiddelingskosten

Home of Orange heeft een continue wisselend en gevarieerd aanbod van huurwoningen in de regio Amsterdam, voornamelijk in de vrije sector. Het merendeel van de huurwoningen is gemeubileerd, maar we bieden ook gestoffeerde woningen en soms kale woningen aan. De meeste woningen zijn te huur voor minimaal 1 jaar, met een optie om daarna de huurperiode te verlengen. Maar we bieden ook regelmatig woningen aan die tijdelijk, voor slechts een aantal maanden, beschikbaar zijn.

Zoek eenvoudig door ons actuele aanbod van huurwoningen en vind uw ideale nieuwe woning.

Werkwijze woning huren uit het aanbod van Home of Orange

Stap 1:
Maak eenvoudig, op basis van uw woonwensen en criteria, een selectie van geschikte huurwoningen. Belangrijk daarbij zijn o.a. uw budget, de gewenste locatie, de gewenste startdatum, de oppervlakte en overige wooneisen zoals een buitenruimte of parkeerplek. Er zijn uiteraard inkomenseisen aan woningen verbonden.

Stap 2:
Ziet u 1 of meer interessante woningen? Neem dan contact op met Home of Orange om aan te geven in welke woning(en) u interesse heeft. De verhuurmakelaar zal, voordat we een afspraak inplannen om de woning te gaan bezichtigen, met u de voorwaarden bespreken zoals;

  • heeft u voldoende inkomen om de woning te mogen huren?
  • met hoeveel personen wilt u in de woning gaan wonen?
  • heeft u huisdieren?
  • per wanneer zoekt u een huurwoning?
  • hoe lang wilt u huren?

Indien u in aanmerking komt om de woning te gaan huren, plannen we met u een bezichtiging in. Tijdens de bezichtiging kunt u samen met de verhuurmakelaar de woning uitgebreid bekijken en uiteraard al uw vragen stellen. Bent u niet ter plekke om zelf te bezichtigen? Wij voeren ook regelmatig bezichtigingen uit via Skype of Facetime. U heeft dan toch de mogelijkheid om de woning te bekijken, virtueel rond te lopen en vragen te stellen aan de verhuurmakelaar.

Stap 3:

Wanneer u de woning daadwerkelijk wilt gaan huren, dan zal de Home of Orange verhuurmakelaar u vragen om o.a. inkomensgegevens en een kopie van uw identiteitsbewijs in te sturen, zoals onderaan deze pagina is aangegeven. De door u ingezonden gegevens en uw kredietwaardigheid worden gecontroleerd. Bij gebleken geschiktheid wordt u voordragen bij de verhuurder van de woning. Wanneer de verhuurder u accepteert als huurder, vragen wij u een intentieverklaring tot huur te tekenen en een aanbetaling van max. een halve maand huur over te maken. Pas na ondertekening van de intentieverklaring tot huur en ontvangst van de aanbetaling halen we de advertentie van de woning offline en gaan we de huurovereenkomst opmaken. U ontvangt de huurovereenkomst, samen met de wettelijke Algemene Bepalingen, ruim voor de datum van sleuteloverdracht. Zodat u de tijd heeft om deze op uw gemak door te nemen. Tegelijk met de huurovereenkomst ontvangt u het betaaloverzicht voor de 1 e maand huur (minus de aanbetaling) en de waarborgsom. Dit bedrag dient vóór de sleuteloverdracht op onze rekening te zijn bijgeschreven. Tijdens de oplevering ontvangt u de sleutels en maken wij samen met u een uitgebreid begin-inspectie rapport met foto’s op, waarvan zowel u als de verhuurder een getekend exemplaar ontvangen.

Zoekopdracht
Hebben wij de door u gewenste woning niet in onze eigen portefeuille en wilt u ons inschakelen om voor u dé perfecte huurwoning te vinden? Wij hebben een groot netwerk en helpen u graag de juiste woning te vinden. Geef ons uw wensen door zodat wij gericht voor u kunnen gaan zoeken naar uw ideale huurwoning. Aan een zoekopdracht zijn kosten verbonden.

Wat dient u in te leveren als u een woning wilt huren?

Kandidaat huurders in loondienst:

  • geldig legitimatiebewijs (paspoort of ID-kaart);
  • werkgeversverklaring
  • 3 meest recente salarisstroken en uw getekende arbeidscontract
  • recent bankafschrift met daarop uw huidige adres en storting van uw salaris;
  • verhuurderverklaring indien u momenteel een andere woning huurt.

Zelfstandig ondernemers:

  • geldig legitimatiebewijs (paspoort of ID-kaart);
  • recent uittreksel KvK met geldig legitimatie bewijs van de handtekeningbevoegde(n) van de onderneming;
  • recent zakelijk bankafschrift met daarop uw zakelijk adres en betaling van uw salaris / bewijs van voldoende inkomsten;
  • recente IB-aangifte van afgelopen 2 jaar;
  • verhuurderverklaring indien u momenteel een andere woning huurt.